Toza Sor (Ask the Dust) - John Fante

Kitap Hakkında:
Orjinal ismi : Ask the Dust
John Fante ~ 1939
Çeviri : Avi Pardo
Parantez yayınları
ISBN : 975-8441-06-X

Charles Bukowski, "Fante benim Tanrı'mdı ve Tanrı'ların rahatsız edilemeyeceğini, kapılarının çalınamayacağını biliyordum" diyor kitabın önsözünde. Bukowski hakkında bildiğimse; kimilerinin çok kimilerinin az sevdiği, kadınlardan ve alkolden vazgeçemediği ve kitaplarının çoğunun Avi Pardo tarafından Türkçeye çevrildiğidir. Henüz hiçbir kitabını okumadığım için eksik miyim bilmiyorum, fakat Fante okuduktan sonra Bukowski anlaşılır diyenler olduğu için mutluyum şu anda.

Kitap Wait Until Spring, Bandini (Bahara Kadar Bekle Bandini)'nin ardından çıkan ikinci Bandini kitabıdır. Kitap yarı-otobiyografi havasında olduğundan, Arturo Bandini için (kitap baş karakteri) John Fante'ın bir yansıması diyebiliriz. Camilla Lopez'e kalbini kaptırmış, iyi bir yazar olma hayaliyle tutuşan biridir Bandini.

Kitabı okuyunca, insanı inanılmaz bir sıkıntı kaplıyor. Fakat anlatılabilecek bir şey değil bu. Bir yandan Bandini'nin kurduğu hayallerle büyülenirken, diğer yandan Camilla'ya duyulan sevginin içine saplanabiliyorsunuz. Bandini'nin durumun farkında olması da ayrı bir şey tabi. Anlatmaya çalışmayacağım bile.. öyle işte...

155 sayfada bu kadar hissin olması gerçekten şaşırtıcı. Okurken, Bandini diye haykırmak istemeniz normal. Fante öyle bir karakter yaratmış ki, o ne hissederse sizin de aynısını hissediyorsunuz. Camilla'ya olan aşkın yanında, Bandini'nin kendine duyduğu aşk da belirgin hissediliyor. Kendi varlığınızla, Camille arasında sıkışıp acı çekiyorsunuz işte...

1 yorum:

calcifer dedi ki...

"...Şaşkınlıklar olacaktı şüphesiz , açlık çekecektim; kurumuş dudaklarımı tatlandırmak için yanaklarımdan süzülüp minik kuşlar gibi beni teselli etmeye çalışan gözyaşlarımdan başka hiçbir şeyimin olmadığı bir yalnızlığa bürünecektim. Ve sonunda teselli bulacaktım, ölmüş bir kıza duyulan aşka benzer bir güzellik olacaktı." (sf.93)

Yorum Gönder